Priopćenje za medije Veleposlanstva Ruske Federacije u Republici Hrvatskoj vezano za preliminarni zaključak Generalnog tužiteljstva Nizozemske
Ruska strana je razočarana stagniranjem situacije oko istraživanja rušenja Malezijskog zrakoplova „Boeing“ nad Ukrajinom. Preliminarni zaključci tužiteljstva Nizozemske, koji su bili objavljeni 28. rujna ove godine, podupiru činjenicu da je istraga neobjektivna i politički motivirana.
Međunarodni tim istražitelja je iz istraživačkog procesa suspendirao Rusiju. U isto vrijeme Ukrajina je postala punopravni član istraživačkog tima, bez obzira na to što je ona, nesumnjivo, zainteresirana strana koja se želi osloboditi svake krivnje. Kao rezultat, svi predloženi podaci „corpus delici“ baziraju se na saznanjima iz Interneta i informacijama ukrajinskih sigurnosnih službi.
Istražitelji iz Nizozemske su također odbili ekspertne podatke koncerna „Almaz-Antej“, proizvođača raketnog sustava „Buk“. Koncern je sproveo tri eksperimenta (video je dostupan na youtube-u), i njihovi rezultati pobijaju zaključke Međunarodne komisije. Prema „Almaz-Anteju“, tužiteljstvo Nizozemske nije provelo niti jedan istraživački eksperiment, te je tijekom simulacije rušenja „Boeinga“ koristilo podatke o američkom raketnom sustavu, koji se konstruktivno razlikuje od raketnog sustava „Buk“.
Poboljšanju autoriteta istražitelja ne doprinosi informacija, koja se iznenada pojavila godinu dana nakon početka istrage, o tome da su pronađeni dijelovi rakete koja je navodno oborila zrakoplov. Prije toga nizozemski partneri su informirali međunarodnu zajednicu da su skupili praktički sve dijelove zrakoplova.
Ruska strana je predala istražiteljima opširne radio lokacijske podatke vezane za Boeing (slične podatke, koje posjeduje američka strana, SAD odbijaju predati). Ali istraga njih nije uzela u obzir.
Međutim ukrajinska strana nije predala međunarodnoj zajednici razgovore, koje je kontrola leta MH-17 vodila s pilotima. A oni bi mogli razjasniti pitanje kako se taj let pojavio tamo gdje se dogodila katastrofa. Također, Kijev još uvijek nije objavio informaciju o pozicijama na kojima su bili locirani njegovi raketni sustavi „Buk“ na dan pogibelji malezijskog Boeinga. Na isti način ukrajinske vlasti su se ponašale u 2001., kada su ukrajinske PZO oborile ruski putnički zrakoplov TU-154, a pri čemu je poginulo 78 ljudi.
Rusija je predlagala organizirati međunarodnu istragu na maksimalno transparentan način, te u tom cilju aktivno koristiti mehanizme Vijeća Sigurnosti. Jer je očigledno da bez objektivne istrage nije moguće govoriti o pravednom sudskom procesu, kažnjavanju ljudi, koji snose krivicu za tragičnu pogibelj malezijskog Boeinga. Ali naši prijedlozi se još uvijek ne uzimaju u obzir.
Žao nam je da mnogi mediji, koji sebe smatraju objektivnim, ne objavljuju gore navedene činjenice.
_________________ Ako su neki zivoti savrsena kruznica, drugi uzimaju oblik koji ne mozemo predvidjeti ni shvatiti. Gubitak je bio dio moga putovanja. No i pokazao mi je sto vrijedi. Kao i ljubav na kojoj mogu jedino biti zahvalan.
|