Vaper club

e-cigarete forum
Zadnji put si ovdje bio: 19 lis 2017 05:17. Sada je: 19 lis 2017 05:17.

Vremenska zona: UTC + 01:00 [LJV]




 [ 32 post(ov)a ]  Stranica 1, 2, 3, 4  Sljedeća
Autor Poruka
 Naslov: Hakiranje automobila
PostPostano: 22 vel 2015 16:46 
Offline
Administrator
Avatar

Pridružen: 02 ožu 2011 14:18
Postovi: 10812
Lokacija: Samobor
Koliko su zapravo ranjivi današnji automobili? Je su li doista zanimljivi krekerima i drugim cyber kriminalcima ili je tu riječ tek o medijskom senzacionalizmu? Postoji li uistinu stvarna opasnost da neki haker sa svog laptopa upadne u vaše putno računalo i trubi umjesto vas, izmijeni vaš položaj na navigaciji, naredi vašim instrumentima da pokazuju krive podatke o tomu koliko imate goriva u spremniku, kojom brzinom vozite? Ili, ne daj Bože, usred vožnje naglo zaokrene vaš volan ili zakoči nasred autoceste? Je li doista moguće s običnim mobitelom locirati gdje je nečiji auto i pretvoriti njegov audio sustav u prislušni uređaj? I hoće li nam uskoro u nekim novim, modernim autopraonicama uz čišćenje tepiha nuditi i čišćenje elektronike od virusa? Sve ovo pitanja su koja posljednjih godina sasvim opravdano prate industriju koja izbacuje sve više vozila opremljenih sofisticiranom kompjuterskom tehnologijom povezanom s internetom.

Prema predviđanjima američke agencija IHS do 2020. širom svijeta 152 milijuna vozila bit će online i nije potrebna prevelika mudrost ni maštovitost kako bi shvatili da smo ušli u područje u kojom će se i automobili suočiti s mračnom stranom digitaliziranog svijeta. Brojne konferencije na temu cyber sigurnosti stoga sve češće u svoje programe uključuju i autoindustriju. Posebno zanimljivo bilo je prošlog srpnja u Pekingu, kad je na hakerskoj konvenciji SyScan 360 organizator ponudio nagradu od 10.000 dolara hakerima koji uspiju na daljinu otključati i pokrenuti Teslin superluksuzni i softverski supernapredni model S. Najbolja je bila ekipa sa sveučilišta Zhejiang, no ni oni nisu u zadanom vremenu uspjeli potpuno ovladati Teslom i osvojiti glavnu nagradu. Doduše, daljinskim provaljivanjem uspjeli su otključati vrata, aktivirati sirenu, upaliti svjetla, pa čak i otvoriti krovni prozor u vrijeme dok je auto bio u vožnji, što im je donijelo utješnu nagradu od 10.600 juana (1708 dolara). No, Teslini stručnjaci ozbiljnu su shvatili ranjivost svog automobila i najavili krpanja kojim će spriječiti buduće upade u sustav.

No, prvu pravu veliku prašinu na temu digitalnog prepada na automobile podigli su 2013. američki hakeri Chris Valasek i Charlie Miller. Uz pomoć prijenosnog računala spojenog kablom na ulaz za dijagnostiku i starog Nintendo NES kontrolera preuzeli su od vozača vlast nad motorom, kočnicama i upravljačem Toyote Prius, a potom i Forda Escape. Bila je to tek prva faza istraživanja koju je u svrhu otkrivanja potencijalne ranjivosti modernih automobila sa više od 80.000 dolara financirala DARPA (agencija američkog Ministarstva obrane zaduženog za nove tehnologije). Valasek, jedan od pionira hakiranja automobila tamo je u svom predavanju o mogućnostima upada u elektronske sustave koje koriste moderni auti izdvojio tri odvojene, ali jednako važne komponente. Prva je vezana uz dostupnost daljinske veze s autom putem sustava spajanja na interneta ili mobilnu mrežu, Wi-Fi-a, Bluetootha, keyless funkcije, bežičnih audio-uređaja, ali i sustava za praćenje tlaka u gumama i smartphone aplikacija. Po njegovim riječima svi ti kanali mogu poslužiti za prodor u automobil.

Druga komponenta je interna mreža, odnosno elektronski sustavi kojima se kontroliraju i povezuje kontrole raznih dijelova auta, od kočnica do upravljača, dok je treća, koju naziva cyberphysical, ona koja objedinjuje sustave aktivne sigurnosti i pomoći vozaču kod automatskog kočenja, parkiranja, kontrole napetosti sigurnosnog pojasa, odnosno sve uređaje koji ovise o računalu kojim je opremljen automobil. Moguće propusnosti proizlazi iz kombinacije tih triju varijabli, odnosno načina na koji sustavi vozila komuniciraju međusobno i s vanjskim kanalima. Eventualni nedostatak u kodu kojim je auto povezan s vanjskim svijetom otvara put hakiranju. Kod modernih automobila linije komunikacije su brojne, a time se otvara i mogućnost za greške koje se mogu iskoristiti za ulazak. No, prema dosadašnjim istraživanjima koje je proveo IOActive ne postoji opće pravilo jer svaki model ima svojih specifičnosti. Većina modernih automobila opremljeni su nekim oblikom povezivanja, a stalni napredak tehnologija, povećanje razine arhitekture i povezivanja automobila, poput rješenja kao što je V2V (između vozila) i aV2I (između vozila i cestovne infrastrukture), koja su još eksperimentalnoj fazi, otvaraju nove moguće opasnosti.

No, prema riječima Valaseka, ne treba strahovati da će nam sutra semafor ugasiti motor ili otvoriti put za ulazak virusa. Ne vjeruje ni u potrebu za stvaranjem antivirusnih programa koji bi se kupovali ili skidali s mreže, jer, kako kaže, oni zapravo nikad nisu bili nikakva pouzdana zaštita ni za kućna računala. No, i sam Valasek ipak priznaje i da proizvođači automobila imaju vrlo malo iskustva sa sustavima sigurnosti koje trebaju ugraditi, premda navodi i da su neki među njima već počeli vrlo ozbiljno shvaćati nužnost ozbiljnog razvoja digitalne zaštite automobila. Jesmo li onda doista u opasnosti? Možda još i ne, bar ako je vjerovati Valaseku, navodno je zasad nemoguće da dok se vozite neki haker od vas preuzme kontrolu nad autom. No, nije li već dovoljno zastrašujuća činjenica da već i sad neki nadobudni talentirani klinac, iz puke zafrkancije može u tren oka sa svog laptopa otključati i otvoriti vrata vašeg auta, bez obzira bio on na parkiralištu ili ga vi upravo vozite...

Ako ne vjerujete da je to moguće pitajte ni manje ni više nego upravo po ozbiljnosti i pouzdanosti slavni koncern BMW. Oni su, naime, kad je njemački ADAC otkrio da je pametnim mobitelom moguće imitirati BMW-ov server i za svega nekoliko minuta daljinski otključati vrata svih njihovih automobila opremljenih sustavom Connected Drive, priznali da je to bilo izvedivo na čak 2,2 milijuna njihovih vozila, među kojima je bilo sedam modela BMW-a, ali i podosta Minija i ultraskupi Rolls-Royceovi. Problem je otkriven lani, no javnost je za njega saznala tek ovih dana, jer je ADAC do kraja ovog siječnja čekao da BMW u sve sporne aute ugradi sigurnosnu nadogradnju. Uostalom, za razliku od Valaseka, član istraživačkog tima iz 2010., profesor kalifornijskog sveučilišta UCSD Stefan Savage, tvrdi da je bežično hakiranje i dalje moguće. Savage upozorava da zbog činjenice da napadi na pogonske sustave na autima još nisu izvedeni izvan takozvanih laboratorijskih uvjeta (odnosno da su dosad rađeni samo u sklopu stručnih istraživanja i hakerskih konvencija), proizvođači automobila još jednostavno ne osjećaju potrebu da u potpunosti osiguraju svoj softver…

_________________
slikaslika
Ako su neki zivoti savrsena kruznica, drugi uzimaju oblik koji ne mozemo predvidjeti ni shvatiti. Gubitak je bio dio moga putovanja. No i pokazao mi je sto vrijedi.
Kao i ljubav na kojoj mogu jedino biti zahvalan.


Povratak na vrh
  
 
 Naslov: Re: Hakiranje automobila
PostPostano: 22 vel 2015 21:40 
Offline
Avatar

Pridružen: 01 sij 2014 11:25
Postovi: 550
Lokacija: Zagreb, EU APs
Truć bla.
Prije su se auti krali pajserom, češljem, teniskom lopticom itd., a sada kompovima.
Prije se nadzor preuzimao otpajanjem lajtunga bremzi, sipanjem šećera itd,šarafljenjem, a sada kompovima.
Niš se nije promijenilo osim alata.
Kam ovaj svijet ide. Ni lopine se ne žele mazati više.
:)
P.S.
Dobro da sam skinuo novi patch za tutač. :)

_________________
X


Povratak na vrh
  
 
 Naslov: Re: Hakiranje automobila
PostPostano: 22 vel 2015 21:54 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen: 23 svi 2013 20:01
Postovi: 4310
Lokacija: Zagreb, Šalata
tvoj je posebno osjetljiv :D

_________________
There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot. ><((((º>-------------------------------------------

slika
slika
slika Modovi, akrilni stalci i 3D printanje


Povratak na vrh
  
 
 Naslov: Re: Hakiranje automobila
PostPostano: 22 vel 2015 21:56 
Offline
Avatar

Pridružen: 03 lis 2013 19:28
Postovi: 1377
Lokacija: Zagreb
Danas ko krade auto, i to da mu je primarna djelatnost, mora ooooogromne novce ulozit u opremu, i to za svaki auto posebno (cca 10000 eura) ostalo su zganci i dan danas da se ude u samo vozilo, sto i noje neki problem onom ko zna. Tu jos pomazu i jammeri pa kad krenes u ducan, zakljucas auto, a ovaj ti zjama signal i auto ostane otkljucan, samo mu olaksa fizikaliju, a ovaj dio cita samo kod i nista drugo i auto je baj baj za 2 minute...
Kaj se tice zastite, to ne postoji, to je samo odvracanje lopova od auta.... Mul-t-lock, piece of crap... Alarmi s dojavom na mob rules. Pricam to jer ih sam i ugradujem za zivot...
A ovi rekreativci kradljivci, za njih je dovoljan kod kljuca i upalit ce ga nikad pa ni tad, eventualno ce pokrast sve iz auta i napravit stetu... Lemi a tvoj patc njih ne sprijecava imaju ga prije tebe, al dobro ko ce priusa dignut :P
Da i zaboravih, kontrola auti preko xyz semafora i neznam cega he bunch of bullshit, takav auto bi trebao bit spojen na net, servere bla bla da bi ga se shackalo. Jos uvijek je to scifi, bilo di u svijetu...
Sent from my Desire HD using Tapatalk 2

_________________
slika

Panzer, Hana Modz V3, Kayfun Lite, Taifun GT, Helios, RSST, DID


Povratak na vrh
  
 
 Naslov: Re: Hakiranje automobila
PostPostano: 22 vel 2015 22:18 
Offline
Administrator
Avatar

Pridružen: 02 ožu 2011 14:18
Postovi: 10812
Lokacija: Samobor
Rossi je napisao:
Alarmi s dojavom na mob rules.




slika

_________________
slikaslika
Ako su neki zivoti savrsena kruznica, drugi uzimaju oblik koji ne mozemo predvidjeti ni shvatiti. Gubitak je bio dio moga putovanja. No i pokazao mi je sto vrijedi.
Kao i ljubav na kojoj mogu jedino biti zahvalan.


Povratak na vrh
  
 
 Naslov: Re: Hakiranje automobila
PostPostano: 22 vel 2015 22:22 
Offline
Avatar

Pridružen: 07 lis 2014 12:54
Postovi: 1619
Lokacija: Zagreb
Rossi nam maglu želi prodati :D

_________________
slika
Practice what you preach

"zašto kad pet puta kliknem na fajer tipku, mod više ne radi"


Povratak na vrh
  
 
 Naslov: Re: Hakiranje automobila
PostPostano: 22 vel 2015 22:23 
Offline
Avatar

Pridružen: 01 sij 2014 11:25
Postovi: 550
Lokacija: Zagreb, EU APs
Rossi je napisao:
Danas ko krade auto, i to da mu je primarna djelatnost, mora ooooogromne novce ulozit u opremu, i to za svaki auto posebno (cca 10000 eura) ostalo su zganci i dan danas da se ude u samo vozilo, sto i noje neki problem onom ko zna. Tu jos pomazu i jammeri pa kad krenes u ducan, zakljucas auto, a ovaj ti zjama signal i auto ostane otkljucan, samo mu olaksa fizikaliju, a ovaj dio cita samo kod i nista drugo i auto je baj baj za 2 minute...
Kaj se tice zastite, to ne postoji, to je samo odvracanje lopova od auta.... Mul-t-lock, piece of crap... Alarmi s dojavom na mob rules. Pricam to jer ih sam i ugradujem za zivot...
A ovi rekreativci kradljivci, za njih je dovoljan kod kljuca i upalit ce ga nikad pa ni tad, eventualno ce pokrast sve iz auta i napravit stetu... Lemi a tvoj patc njih ne sprijecava imaju ga prije tebe, al dobro ko ce priusa dignut :P
Da i zaboravih, kontrola auti preko xyz semafora i neznam cega he bunch of bullshit, takav auto bi trebao bit spojen na net, servere bla bla da bi ga se shackalo. Jos uvijek je to scifi, bilo di u svijetu...
Sent from my Desire HD using Tapatalk 2

Ma daj kaj ti je, zezam se, patch je samo za infotainment system, za guglo i gluposti. Kritične funkcije vozila su u zatvorenom sistemu, koji nema kanal prema van, osim OBD konektora.

_________________
X


Zadnja izmjena: Lemi_O2; 22 vel 2015 22:57; ukupno mijenjano 1 put/a.

Povratak na vrh
  
 
 Naslov: Re: Hakiranje automobila
PostPostano: 22 vel 2015 22:37 
Offline
Administrator
Avatar

Pridružen: 02 ožu 2011 14:18
Postovi: 10812
Lokacija: Samobor
Lemi_O2 je napisao:
Ma daj kaj ti je, zezam se, patch je samo za infotainment system, za guglo i gluposti. Funkcije vozila su u zatvorenom sistemu, koji nema kanal prema van, osim OBD konektora.


Na koji nacin komunicira s tlakom u gumama?

_________________
slikaslika
Ako su neki zivoti savrsena kruznica, drugi uzimaju oblik koji ne mozemo predvidjeti ni shvatiti. Gubitak je bio dio moga putovanja. No i pokazao mi je sto vrijedi.
Kao i ljubav na kojoj mogu jedino biti zahvalan.


Povratak na vrh
  
 
 Naslov: Re: Hakiranje automobila
PostPostano: 22 vel 2015 22:48 
Offline
Avatar

Pridružen: 01 sij 2014 11:25
Postovi: 550
Lokacija: Zagreb, EU APs
Kinta je napisao:
Lemi_O2 je napisao:
Ma daj kaj ti je, zezam se, patch je samo za infotainment system, za guglo i gluposti. Funkcije vozila su u zatvorenom sistemu, koji nema kanal prema van, osim OBD konektora.


Na koji nacin komunicira s tlakom u gumama?

RFID senzor u svakom kotaču šalje signal. To je onaj "gluposti" dio iz prve rečenice, baš mi je napeto, da li će netko znati koji mi je tlak u gumama. :)

_________________
X


Povratak na vrh
  
 
 Naslov: Re: Hakiranje automobila
PostPostano: 22 vel 2015 22:51 
Offline
Avatar

Pridružen: 07 lis 2014 12:54
Postovi: 1619
Lokacija: Zagreb
Meni bi to bilo u interesu, ako ja zaboravim na tlak u gumama,da se netko drugi sjeti ;)

_________________
slika
Practice what you preach

"zašto kad pet puta kliknem na fajer tipku, mod više ne radi"


Povratak na vrh
  
 
 [ 32 post(ov)a ]  Stranica 1, 2, 3, 4  Sljedeća

Vremenska zona: UTC + 01:00 [LJV]


Online

Trenutno korisnika: crawl i 0 gostiju.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Idi na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
HR (CRO) by vaper club