Vaper club

e-cigarete forum
Zadnji put si ovdje bio: 28 ožu 2017 02:31. Sada je: 28 ožu 2017 02:31.

Vremenska zona: UTC + 01:00 [LJV]




 [ 23 post(ov)a ]  Stranica 1, 2, 3  Sljedeća
Autor Poruka
 Naslov: Koristite li UBER, iskustva?
PostPostano: 09 lis 2016 11:01 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen: 23 svi 2013 20:01
Postovi: 4343
Lokacija: Zagreb, Šalata
Nitko nije zaustavio tehnologiju pa neće ni taksisti
Piše: Goran Vojković

DAVNO nije bilo toliko naricanja u javnom prostoru, kao na nedavnoj tiskovnog konferenciji „klasičnih“ taksista u Hrvatskoj obrtničkoj komori.

"Imamo i mi aplikaciju. I to bolju od njihove! Tražimo od Vlade, ministarstava, Hakoma, da onemoguće dostupnost Uberove aplikacije u Hrvatskoj. Nisu ponudili ništa novo osim lopovluka i varanja naroda," rekao je Jozo Kovačević, predsjednik zagrebačkog udruženja taksista.
Mi iz naroda, koji se veselo vozimo UBER-om uz niže cijene i potpuni nadzor tko nas gdje i kada vozi, te plaćamo karticama (dakle sve vidljivo Poreznoj upravi) čini se da nekako ne primjećujemo gdje je taj „lopovluk i varanje“.

Pazite, jedno udruženje, danas gotovo potpuno nevažno cehovsko udruženje jednostavnog oblika gradskog prijevoza traži da se doslovno zabrani jedna aplikacija! Zabrani! U 2016. godini, u ujedinjenoj Europi, taksisti su se sjetili da bi eto država trebala štititi njihov šaljivi monopolčić – zabranama aplikacija. Blokiranjem Interneta što li? Jer – eto oni imaju svoju aplikaciju! Aplikaciju, kako to gordo zvuči! Pa neka onda umjesto kukanja sruše konkurencijom taj UBER (ostalom mogli bi i znati da UBER nije jedini, imamo i recimo Lyft) te na tržištu pokažu da su bolji. No, čini se da im riječi „tržište“ nije baš nešto sjela.

Bilo bi tužno da nije komično, jer ovo što u biti hrvatski taksisti traže je toliko zabavno da je za smijati se, onako kao u crtiću, svaki puta kada ih vidimo kako stoje, čekajući, uza sve manje posla.

Odakle taj ograničeni sustav taksija?

Kao i uvijek – trebamo početi ispočetka – nekada, prije više od 100 godina izmišljen je sustav dozvola/licenci/koncesija (nazivi su se mijenjali) za javne usluge tipa taksi prijevoza. Služile su kako biste znali da je do vas došlo standardizirano vozilo, tada kočija, da u pitanju nije prijevara, da se možete sjetiti i broja vozila ako je bio neki problem – sjetit ćete onih konjskih taksija u starom serijalu o Sherlocku Holmesu nenadmašnog Jeremy Bretta.

U međuvremenu, gradske vlasti po svijetu su se sjetile da ta taksa/dozvola/koncesija može lijepo naplatiti – tisuće puta više nego što realno vrijedi pregled vozila i upis u neki registar. Nemojte misliti da su naši gradski oci tu najjači – „deranje“ s cijenama je bilo ogromno u zemljama tipa SAD-a ili Velike Britanije.

Hrvatska je premala zemlja za ono što se događalo na Zapadu, pa se kod nas išlo drugim smjerom – taksi je postalo visoko regulirana, ograničena, po uvjetima iznimno zahtjevna usluga. Posljedica je jasna – taksi u nas je skupa usluga! Nešto što je u svijetu običan jednostavni gradski prijevoz postalo je prijevoz samo za one koji imaju love ili im se iznimno žuri. No, to je potpuno pogrešno!
Taksi je običan oblik gradskog prijevoza koji nema što biti ni skup ni složen! Niti treba veliku organizaciju, niti veliku regulaciju, niti veliku logistiku, pa nije to sustav tramvaja ili gradske željeznice ili nešto tako složeno! Taksi je način da povoljno dođete do aerodroma. Da uvečer sigurno dođete kući ako ste popili koju više. Da četvero mladih ne mora čekati na zimi noćni tramvaj… No, u nas je od taksija napravljena ekskluziva! Bezvezno, loše i glupo.

Onda je došao UBER

U međuvremenu – netko se sjetio da se danas sva ta ograničenja pružanja usluge nisu potrebna. Čemu poseban sustav licenci/dozvola/koncesija ako sami provjeravamo vozača i njegove ocjene? Čemu gradski pravilnici, ako se sve može staviti online, pa davatelj usluge sam klasificira vozila i onda sami odlučujemo da li i kako ćemo se voziti? I na kraju čemu sve te komplikacije kada aplikacija može posredovati između onoga tko nudi i onoga koji traži usluge i pri tome jednostavnija i jeftinija od bilo kakvog ljudskog posrednika?

UBER nije taksi – UBER je najbliži kratkotrajnom najmu automobila s vozačem. Pri čemu to negdje mogu raditi svi i bez posebne registracije, dok kod nas ipak morate otvoriti firmu ili obrt.
Kako je u Norveškoj, gdje ne morate imati nikakvu ni firmu ni obrt, možete pročitati ovdje.

Ima više tih globalnih sustava posredovanja – i gdje je problem? Nema više monopola? Nema glupih, blesavih pravila da npr. do Zračne luke dr. Franjo Tuđman mogu dolaziti samo taksisti iz Velike Gorice? A zašto bi dolazili samo oni? Čim smo izvan koncesioniranog dijela zračne luke ja kao korisnik imam pravo pozvati bilo koga. Mogu pozvati taksi iz Zagreba, Splita, ili limuzinu s vozačem u tamnom odijelu i tražiti ohlađeni pjenušac u pretincu – za svoje privatne novce mogu što mi se ćefne ako u pitanju nije droga ili oružje ili kakva slična djelatnost. Naravno, dok naravno ima onoga tko je spreman pružiti mi uslugu za odgovarajuće novce. Sva druga ograničenja treba ukinuti, i baciti u smeće da nekome ne bi više pala na pamet besmislena regulacija djelatnosti.

Žale se dalje taksisti:, nabrojali su u Obrtničkoj komori koje sve dozvole moraju imati za taksiranje. Od same taksi dozvole, licence, ispita o poznavanju grada, kvalifikacije za vozača, tehničkog pregleda vozila četiri puta godišnje pa do cijene od 400 eura koliko stoji jedan taksimetar. To priznajemo – i to je glupo, javite se gradskim i državnim vlastima da vas oslobode gluposti. Licenca ima biti 100 kuna biljega, jer tu nema više posla, kakav ispit o poznavanju grada u današnje vrijeme? Kada dođem u novi grad – uredno rezerviravši hotel aplikacijom Booking.com telefon mi ponudi obilazak, karte, povijest, sve. Te priče tipa poznavanja grada su zastarjele.

Kvalifikacije za vozača? Svatko tko ima vozačku dozvolu je upravo kvalificiran za vozača. Ono sa „srednjom prometnom školom“ je nešto uvedeno prije 20 godina kada se mijenjala generacija teretnih vozila, pa je bilo problema s vozačima kamiona koji su dobili nova jaka vozila i zaboravili što znači inercija. Kakva srednja škola za vožnju po gredu? Alo?

I taksimetar? U doba GPS-a kada imamo preciznost od 3 metra i kada se planira GALILEO sustav s preciznošću od metra netko priča o taksimetrima? Jedan Android telefon s jednostavnom aplikacijom je 100x učinkovitiji od taksimetra. Taksimetrima je mjesto u Tehničkom muzeju.
Kada se vozite UBER-om, dobijete na mail kartu gdje se vozili, kako vas slučajno ne bi netko vozao previše. Možete i otvoriti poseban račun za djecu (vezan s vašom karticom) tako da budete sigurni da će vaš junior ili juniorka sigurno nakon provoda kući. Pri tome uredno imate i rutu i registraciju i ime i sliku vozača koji ih vozi. To ljudi cijene i koriste. Ne sviđa vam se što to ljudi koriste umjesto klasičnog taksija? Vaš problem.

Opiranje promjenama

Naši taksisti se ne žele prilagoditi. Zanimljivo – taksisti su protiv deregulacije! "Biste li vi htjeli da vas operira automehaničar umjesto kirurga", pitao je Dragutin Ranogajec, predsjednik Hrvatske obrtničke komore. Pazite, čovjek uredno uspoređuje vožnju autom po gradu, nešto što radi skoro svatko od nas, jer nas većina ima vozačku dozvolu, s poslom kirurga!

Pa da gospodine Ranogajec – upravo se o tome i radi. Svatko tko je završio medicinski fakultet, odradio staž, specijalizaciju i ostalo – može biti kirurg. I svatko tko ima vozačku dozvolu može voziti automobil, nema neke „iznad“ i posebne dozvole koja daje dodatna prava. Ako ne želite shvatiti – vožnja taksija je jednostavna, rutinska djelatnost koju može raditi skoro svatko. Ako su propisi prestrogi pa vam UBER čini konkurenciju, tražite da se isti pojednostave.

Ono što treba riješiti je da svi koji profesionalno voze druge ljude imaju odgovarajuće osiguranje putnika i periodične liječničke preglede (makar bi autor ovog članka i amaterske vozače slao na liječnički svakih 10 godina, nakon 65. i češće) i to je to. To su dvije rečenice u nekom pravilniku. Korisnik je taj koji treba odlučiti da li želi klasični taksi, ili želi uslugu posredovanja. Korisnik je kralj, na davateljima usluga je da se prilagode i slušaju.

Drugim riječima – ako se meni moj osobni novac troši na vožnju UBER-om, a ne klasičnim taksijem, to je stvar samo mene, onoga koji me želi voziti i države koja ima tu pokupiti neki porez. Nemaju se klasični taksisti u to što miješati. Možete reklamama promovirati klasični taksi, dati dodatne usluge i tome slično, no odluka o trošenju naglašavam – mojeg novca – je samo moja.

Dinosauri umjesto poduzetnika

Nije uspio luditski pokret uništiti industriju (početkom XIX. stoljeća su u Engleskoj radnici uništavali strojeve plašeći se za posao), pa neće ni taksi udruge i obrtničke komore zaustaviti pametne telefone i njihove aplikacije.

Svijet pa i Europa idu drugim pravcem – nekada, kada je prije skoro 20 godina liberaliziran zračni promet, neki su se smijali low-cost kompanijama, a danas uredno za 2000 kuna putujete klasičnom kompanijom do Velike Britanije i natrag. Jer postoji konkurencija koja to nudi za 700 kuna. Čak su i neke klasične kompanije osnovale svoje low-cost podružnice i guraju ih pod posebnim brandom, a štede na velikim flotama i ogromnim narudžbama.

Tko se ne prilagođava propada – a tko uporno udara glavom u zid, kao naši taksisti, propast će još brže, i to potpuno zasluženo. Njihove poslove će preuzeti neki drugi, koji već uredno voze, a voziti će još i više. Evo, primjerice kako radi UBER u Engleskoj, konkretno imamo: Uber X – najjeftinija usluga, klasični automobili do 4 putnika, proizvedeni nakon 2000. godine. Uber XL – nešto je skuplji, ali do šest putnika, znači doći će po vas SUV ili kombi. Treći je UberEXEC – već je osjetno skuplji, ali znate da je u pitanju BMW, Mercedes ili Audi s unutrašnjošću u koži.

Postoje i dalje klasični engleski taksiji, tko se voli voziti s eto „pravim“ taksijem, licenciranim vozačem i što već netko želi, osjetiti dio engleske tradicije posebnog automobila za taksiranje. I svi uredno voze cijelo večer – hrpa vozila na cestama su taksiji!

Problem? Nema više zarade za par vožnji? Pa, to vam se zove kapitalizam gospodo taksisti! Tržište, pa tko pobijedi. Za to smo se što bi se reklo, borili, a ne da neki činovnici i komore (još jedna organizacija koju treba ukinuti kao obveznu!) određuju tko će što i kako u komercijalnom svijetu.

UBER je napravio uslugu taksistima

Realno gledano, UBER je napravio uslugu taksistima. Samovozeća vozila su tek što nisu, za 5, maksimalno 10 godina po gradovima će voziti taksiji bez vozača – UBER-u je upravo cilj ovako proširiti mrežu za takva vozila. Ovo što trenutno radi UBER je samo priprema za samovozeća vozila.
Robotski taksi vozi 20 sati dnevno, ostalo se puni i čisti, vozi na struju i preko grada može ići uz cijenu od 20 kuna, pri čemu za struju potroši valjda kunu i pol. U robotskom gradskom prijevozu kriju se milijarde, pa nije ni čudno da se ulažu milijarde u razvoj.

Tu nema puta natrag – računala već danas voze bolje od nas, uostalom, tko uopće može misliti da jedan jednostavan, repetitivan posao kao što je vožnja može raditi bolje od današnjih računala i osjetljivih senzora? Dok čovjek takne papučicu gasa ili kočnice – robot već davno koči ili mijenja smjer. To je neminovna i skora budućnost. Ostaviti će jedan Mercedes 200 s taksi oznakama u Tehničkom muzeju i to je to.

Zanimanja se rađaju i nestaju – nestali su RTV-tehničari i mnogi. Prije koju godinu, kada se pojavila aplikacija WordPress, nestali su mnogi web-programeri, ako imate jednostavniji site, sada ga radite sami. Tako to ide i to se zove napredak. Inače bi još uvijek plaćali kočije s početka priče. Mislite da je tisućama web-programera bilo lako? Nije, ali morali su se naučiti raditi nešto drugo.

Taksisti bi trebali biti zahvalni UBER-u jer ih je na vrijeme upozorio da njihovo zanimanje nestaje. I umjesto da rade izlaznu strategiju, sada liberalizaciju, a onda ulaganje u školovanje za neki novi posao – ide se na smiješne zahtjeve zabrane novih oblika usluga. A kada smo već kod usluga, i Europska Direktiva o uslugama navodi: „Države članice ispituju postupke i formalnosti koje se koriste za pristup uslužnoj djelatnosti i njezino izvođenje. Ako postupci i formalnosti, ispitani sukladno ovom stavku, nisu dovoljno jednostavni, države članice ih pojednostavljuju.“

Dakle, što se vlasti tiče – pojednostavite ljudima rad i olakšajte poslovanje ovih nekoliko prijelaznih godina. Dok još uopće voze automobili s vozačem, jer za 15 godina to će biti znak luksuza, kao danas uzeti produženu limuzinu.

Ako sami taksisti ne žele promjene, ako i dalje budu imali blesave ideje o zatvaranju tržišta, zabrani aplikacija i određivanju ljudima gdje i kako žele trošiti svoj novac za prijevoz – samo će ubrzati promjene. Za pet godina će se pojaviti prvi samovozeći taksiji u nas (jer već po svijetu voze). Kada samovozeći automobili krenu, bit će: „Skakač na D4, šah-mat!“

A svima koji uspoređuju taksi vožnju s kirurgijom još i dodatno poručujemo: taman vremena da si završite medicinski fakultet i krenete u novi posao, liječnika nam nedostaje.

_________________
There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot. ><((((º>-------------------------------------------

slika
slika
slika Modovi, akrilni stalci i 3D printanje


Povratak na vrh
  
 
 Naslov: Re: Koristite li UBER, iskustva?
PostPostano: 09 lis 2016 13:52 
Offline
Avatar

Pridružen: 01 ruj 2015 19:47
Postovi: 150
Lokacija: Zagreb
Super članak, istinit i pogađa u sridu.

Neka je došao Cammeo, Eko taxi, Zebra taxi, uber....ono prije je bilo neizdrživo, bezobrazni vozači koji bi odradili dvije vožnje dnevno da zarade dnevnicu a onda kartali ispred željezničkog.

Treba konkurencije, osobito oko ovakvih usluga, nije to nuklearna fizika, ideš s autom od toče A to točke B.


Povratak na vrh
  
 
 Naslov: Re: Koristite li UBER, iskustva?
PostPostano: 09 lis 2016 14:35 
Offline
Avatar

Pridružen: 25 vel 2013 00:01
Postovi: 4345
Lokacija: Karlovac
ne..

_________________
slika


Povratak na vrh
  
 
 Naslov: Re: Koristite li UBER, iskustva?
PostPostano: 09 lis 2016 19:52 
Offline
Avatar

Pridružen: 31 sij 2014 06:51
Postovi: 1038
Lokacija: Zagreb - Karlovac
shellsh0ck je napisao:
Super članak, istinit i pogađa u sridu.

Neka je došao Cammeo, Eko taxi, Zebra taxi, uber....ono prije je bilo neizdrživo, bezobrazni vozači koji bi odradili dvije vožnje dnevno da zarade dnevnicu a onda kartali ispred željezničkog.

Treba konkurencije, osobito oko ovakvih usluga, nije to nuklearna fizika, ideš s autom od toče A to točke B.



Samo da ti zahvalim , što si me tako kulturno opisao . Taxi nije nuklearna fizika ali nije ni nuklearna fizika uključiti mozak prije puštanja jezika u pogon .
Pozdrav od bezobraznog taxi vozača

_________________
slika

MOD : Sigelei 213 , Hcigar VT nano 75 DNA , Lavabox Mini 75 DNA , VapeDroid C1D2 75 DNA ,
RTA : GG Tilemahos V2 ® V2 Plus ® , GP Heron V1.5 ® V2 ® , Rose V3 ® by Eden Mods
RTA : Ubertoot UTA2 , Doggystyl 2k16 , CloudOne , Kayfun V2 ® , V3 Mini , V4 , V5 Mini ,
RDA : NarDA


Povratak na vrh
  
 
 Naslov: Re: Koristite li UBER, iskustva?
PostPostano: 09 lis 2016 19:59 
Offline
Avatar

Pridružen: 01 ruj 2015 19:47
Postovi: 150
Lokacija: Zagreb
Pozdrav i tebi. Ne znam zašto si se našao prozvanim, kada netko kenja po mojoj struci ja se ne osjećam prozvanim, guram i dalje i radim najbolje što mogu.

Imao sam jako loša iskustva sa vašim uslugama, od prenaplaćivanja, bezobrazluka, izgurivanja s autom kada se vozim s biciklom. Uglavnom, slažem se u članku što piše oko bezveznih nameta koje morate plaćati, no s druge strane, super da postoji nešto što je Uber.


Povratak na vrh
  
 
 Naslov: Re: Koristite li UBER, iskustva?
PostPostano: 09 lis 2016 20:21 
Offline
Avatar

Pridružen: 31 sij 2014 06:51
Postovi: 1038
Lokacija: Zagreb - Karlovac
shellsh0ck je napisao:
Pozdrav i tebi. Ne znam zašto si se našao prozvanim, kada netko kenja po mojoj struci ja se ne osjećam prozvanim, guram i dalje i radim najbolje što mogu.

Imao sam jako loša iskustva sa vašim uslugama, od prenaplaćivanja, bezobrazluka, izgurivanja s autom kada se vozim s biciklom. Uglavnom, slažem se u članku što piše oko bezveznih nameta koje morate plaćati, no s druge strane, super da postoji nešto što je Uber.

Reagirao sam zbog toga da kad napišeš " Žene su ku.ve ", ne misliš na jednu nego na sve .

_________________
slika

MOD : Sigelei 213 , Hcigar VT nano 75 DNA , Lavabox Mini 75 DNA , VapeDroid C1D2 75 DNA ,
RTA : GG Tilemahos V2 ® V2 Plus ® , GP Heron V1.5 ® V2 ® , Rose V3 ® by Eden Mods
RTA : Ubertoot UTA2 , Doggystyl 2k16 , CloudOne , Kayfun V2 ® , V3 Mini , V4 , V5 Mini ,
RDA : NarDA


Povratak na vrh
  
 
 Naslov:
PostPostano: 09 lis 2016 20:39 
Offline
Avatar

Pridružen: 18 ožu 2015 03:41
Postovi: 240
Misli se na ukupni prosjek. To što si se osjetio prozvanim, je druga stvar.


Povratak na vrh
  
 
 Naslov: Re: Koristite li UBER, iskustva?
PostPostano: 09 lis 2016 22:21 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen: 23 svi 2013 20:01
Postovi: 4343
Lokacija: Zagreb, Šalata
Tajno smo snimali vozače Ubera i Radio Taxija da usporedimo tko je bolji, evo što smo otkrili


VOZAČI zagrebačkog, ali ne samo zagrebačkog, Radio Taxija ratuju s vozačima Ubera. Sukob je to ne samo konkurencije nego i različitih filozofija. Jedni čekaju da im mušterije naiđu, drugi kruže tražeći posao. Posljednjih tjedana, nakon mjeseci zatišja, zaredali su sukobi, prijetnje, pa i po život opasni napadi. Usred najveće prometne gužve ponedjeljkom poslijepodne testirali smo postoje li razlike u između vožnji Radio Taxijem i Uberom. Snimali smo razgovore s vozačima na četiri rute: od poslovne zone u Radničkoj cesti do Trga Maršala Tita, otamo pak do Avenue Mall u Novom Zagrebu. Trećom vožnjom otišli smo do Autobusnog kolodvora da bismo na koncu testirali strpljenje vozača za izuzetno kratku vožnju od Autobusnog kolodvora natrag do Radničke ceste. Dvjestotinjak metara zračne linije, automobilom ne puno dulje.



Radio Taxi
Vožnja prva: Radnička cesta – Trg maršala Tita

Kao i svakoga radnoga dana u 16.30 u Radničkoj cesti neopisiva je gužva. Automobili u svim smjerovima mile po samo nekoliko metara pa staju. Taxi stajalište vidimo golim okom, ali na njemu nema ni jednog vozila. Tek iz trećeg pokušaja uspijevamo telefonom dobiti njihovog dispečera. Samo da bismo dozvali taxi platili smo dvije i pol kune i onda desetak minuta čekali na cesti. Dispečer nam nije znao reći kada će vozilo doći po nas. Naslojeni na stup javne rasvjete dočekali smo stariji srebrni Mercedes e-klase. Okaš, nazvali bi ga neki. U njemu mladić u sakou, uredan kao i njegov automobil s kojim vjerojatno dijeli godinu rođenja. Nije pretjerano razgovorljiv ali ipak uspijevamo pokrenuti priču o gužvama, prometu, pa i konkurenciji. Požalili smo mu se da smo jedva dobili dispečera.

"Ne želi se javiti kad je gužva i vidi da nema slobodnih vozila. Mogli ste pokušati preko naše aplikacije, ali i nju isključe kad je velika gužva", nije nas baš utješio objašnjenjem. Konkurencija iz Ubera ga, kaže, ne brine. Nije primijetio da mu je pao promet s porastom broja Uberovih vozača.

"Ljudi se plaše dati broj kartice da ti netko skida kako hoće", hrani naš mladi vozač predrasude. Ni on sam, kao ni većina vozača Radio Taxija, ne prima kreditne kartice. Posluje samo gotovinom.

"Ne isplati se za par vožnji mjesečno plaćati POS uređaj 150 kuna i još proviziju banci", kaže. Ne vjeruje da bi mu promet porastao da prima kartice. Nakon 25 minuta konačno stižemo na odredište. Ruta je bila ispravna, logična, pa smo se začudili kad nas je gotovo u sredini vožnje kolega koji je s istog mjesta krenuo Uberom obavijestio da je stigao na odredište. Vozač nam je bez pogovora izdao fiskalni račun na 42 kune. Tome treba pribrojiti i dvije i pol kune poziva.

Ukupna cijena: 44,5 kn
Urednost: 5
Vožnja: 5
Pristojnost: 5

Uber
Vožnja prva
Radnička cesta - Trg maršala Tita

Naručujemo Uber preko aplikacije. Iako je blizu, piše da stiže za deset minuta. Na Vukovarskoj i Radničkoj su gužve pa se nikoga ne može kriviti. Kraj je radnog vremena i grad je pretrpan automobilima. Sjedimo u kafiću dok ne vidimo na aplikaciji da auto stiže. Prepoznajemo ga po registraciji, kao i inače.

Unutra mladić u srednjim dvadesetima, možda i mlađi. Nije baš razgovorljiv. Pokušavamo potaknuti priču, ali mladić odgovara točno onoliko koliko je potrebno da ne ispadne nepristojan. Suvozačev prozor je djelomično otvoren, ali ne smeta jer se praktički vozi u koloni pa nema vjetra. Osim da vozi dva mjeseca, praktički ništa iz šutljivog mladića nismo uspjeli izvući. Problema sa konkurentima, kaže, nije do sada imao, ali ih se ne boji.

Pričamo o slučajevima napada na Uberove vozače. "Smjeli bi meni doći", samo je kratko promrmljao. Iako nije bio rječit, ne može se reći da je bio nepristojan. U prometu je, primjećujemo, iznimno pažljiv. Propušta pješake, pušta automobile da se prestroje. Ne žuri kroz semafor već čeka da se isprazni raskrižje, da ga crveno svjetlo ne bi uhvatilo nasred raskrižja. Nakon 16 minuti vožnje stižemo do HNK. Prešli smo točno 3,15 kilometara, a to nas je koštalo 21.88 kuna.

Ukupna cijena: 21,88 kn
Urednost: 5
Vožnja: 5
Pristojnost: 4

Radio Taxi
Vožnja druga: Trg maršala Tita – Avenue Mall

Ovog puta tek iz četvrtog pokušaja uspijevamo dobiti dispečera Radio Taxija. Prije njegovog javljanja odslušali smo poruku o cijeni i naplati koju već dobro znamo, ali i iritantni zvuk sličan tonu brzog biranja brojeva. Kažemo mu da želimo taxi pred Pravni fakultet.

"Imate stajalište preko puta", govori nam. Pravimo se da znamo gdje je i inzistiramo da vozač dođe po nas.

"A, ionako nikoga nema tamo", odgovara nam i kaže da će vozilo doći za dvije tri minute.

I zaista, uskoro stiže sedam-osam godina star Opel. U njemu mrzovoljni vozač dugačke kose. U kasnim tridesetima ili ranim četrdesetima.

"Zašto ste zvali kad imate stajalište tu?", neugodno odgovara na naše: "Dobar dan". Što te briga, mislimo ali mu ipak kažemo da nam je dispečer rekao da nema nikog na stajalištu.

"E, pa sad je deset auta tamo", njegove su posljednje riječi do Avenue Malla. Na sva naša pitanja odgovarao je neodređenim hmkanjem. Valjda ga je naljutilo što je morao odvoziti pedesetak metara da bi nas pokupio. No, barem nas je na izlasku pozdravio nakon što je dugo ispisivao račun na bloku. Pečat na bloku je nečitljiv. Cijena 42 kune.

Ukupna cijena: 44,5 kn (vožnja plus poziv)
Urednost: 5
Vožnja: 5
Pristojnost: 2

Uber
Vožnja druga: Trg maršala Tita – Avenue Mall

Kod Pravnog fakulteta naručujemo Uber. Vozač se odmah prijavljuje, ali otkazuje vožnju istog časa. To se na Uberu događa prilično rijetko. Nakon nekoliko sekundi javlja se drugi vozač. Vrijeme čekanja je popriličnih 12 minuta. U tom trenutku zvoni telefon. Kontaktira nas naš vozač i ispričava se. Kaže da je na Trešnjevci i da nas može pokupiti za desetak minuta. Pristojno pita je li želimo toliko čekati. Do dolaska je još jednom zvao da nas pita gdje nam odgovara da nas pokupi.

Do Avenue Malla nas vozi muškarac u tridesetima. Iznimno je pristojan i razgovorljiv. Sam započinje priču, na postavljena pitanja odgovara opširno. Zadovoljan je, kaže, radom na Uberu. Priča o svemu: o životu, radu, plaći, klijentima. Dobro mu je na Uberu samo ga nekad nervira kad ga ljudi zovu s drugog kraja grada za vožnju od par stotina metara. No sam zaključuje da je to takav posao, ne žali se pretjerano.

Pitamo ga o konkureniciji. Kao da je čekao. Priča kako je i on imao blisku epizodu s velikogoričkim taksistima. Opustio se pa ne bira riječi o njima.

"Napao me šupak. To su lopovi, 400 kuna uzimaju, ja cijeli dan moram vozit da bih zaradio 300. Nekom Indijcu su naplatili 1800 kuna", o velikogoričkim taksistima priča naš vozač i iznosi priču za koju je teško ustanoviti je li istina ili urbani mit koji kruži među ljudima u ovoj struci.

"Ma stoka su inače i ovi naši zagrebački taksisti. Frajer je naplatio ljudima, turistima, sa Autobusnog kolodvora do Mimare 25 eura. Bilo je 25 kuna, on mu je naplatio 25 eura", priča nam.

"Ljudi idu na Uber, recimo sa aviona jer nemaju kune, ne znaju jezik, zna da će mu biti pošteno, da ga neće zavaljat", prednosti Ubera spominje vozač i zaključuje kako će sve to doći na svoje.

Naš vozač zdravo razmišlja. I sam je, priča nam, imao svoj biznis ali ga je konkurencija pojela. Dok to govori ne odaje nikakvu ljutnju, svjestan je da svijet tako funkcionira. Kasnije pričamo i o drugim stvarima.

Deset minuta ugodne vožne prošlo je prilično brzo. Za to vrijeme prošli smo 4,33 kilometra,a to nas je koštalo 23,12 kuna. Na izlazu vozač nam pruža ruku, zahvaljuje se i pristojno pozdravlja.

Ukupna cijena: 23,12 kn
Urednost: 5
Vožnja: 5
Pristojnost: 5

Radio Taxi
Vožnja treća: Avenue Mall – Autobusni kolodvor

Pustili smo da prođe malo vremena. Da ne bismo opet nabasali na iste vozače. Gužva se već prorijedila. Ovoga puta iz prvog pokušaja dobijamo Radio Taxi. No, u slušalici je opet onaj iritantni zvuk biranja. Ubrzo stiže stariji vozač u prostranom Renaultu. Taksist stare škole. Vidi da se mušteriji priča, pa priča.

"Ni jednog vozača Ubera još nisam vidio. Nemaju oznake", smije se. Ne zabrinjavaju ga niti mu je pao promet zbog njih. No, zamjera im što ne moraju poput njega prolaziti liječničke preglede, tražiti dozvole, vjeruje da ni ne plaćaju porez.

"Aplikacija nije ilegalna, ali ovo što oni rade jest", tvrdi. Ipak, i sam priznaje da ponekad krši pravila. Ako ga poznata mušterija naruči da dođe po nju na aerodrom skida oznaku Radio Taxija s krova.

"Skidam je da ne bih platio inspekciji kaznu, ne smijem tamo uzimati vožnju. Ti Velikogoričani su problematični. Oni istu rutu naplate 250 kuna, a ja 100 i još ne smijem otamo voziti", žali se. Ipak, ne slaže se s onima koji napadaju vozače Ubera. Predlaže da i njima Grad dodijeli taxi dozvole pa neka voze koliko hoće.

"Ima dovoljno posla za sve", kaže. Na Autobusnom kolodvoru nam brzo ispisuje već pripremljeni račun. Pečat je jasno vidljiv, porezni broj uredno ispisan. Dodao je i svoj broj mobitela. Ako nam zatreba. Cijena vožnje 39 kuna, i već poznate dvije i pol kune za poziv.

Ukupna cijena: 41,5 kn
Urednost: 5
Vožnja: 5
Pristojnost: 5

Uber
Vožnja treća: Avenue Mall - Autobusni kolodvor

Na Uber čekamo desetak minuta. Već je sumrak, sunca više nema pa je vani zahladilo. Čekamo u kafiću dok ne vidimo da je automobil na minutu od nas. U to zvoni telefon - šofer želi znati gdje će nas pokupiti. Na stanici kod Avenue Malla ulazimo u automobil. Naše odredište je autobusni kolodvor. Naš vozač, čovjek u četrdesetima, nije kaže imao problema s konkurentima, ali je prilično bijesan zbog svega što se događa.

"Oni sa aerodroma deru do Zagreba 200-250 kuna, plus dvadeset kuna po koferu. I sad je to njima muka, ne mogu se prilagodit. Ovaj debeli u Gorici što je pokazivao guzicu, oni su došli prijetiti čovjeku od 57 godina. Nek dođu mlađima, lako doći čovjeku od 57 godina. Ima tri kila zlata, a ovaj nema za kruh", na poznati slučaj osvrće se i naš treći vozač.

"Oni misle da su oni nedodirljivi", dodaje.

Na kraju ugodne vožnje pitamo vozača da nam ispiše račun. "Da, da, nema nikakvog problema", spremno odgovara. Vožnja je trajala 11 minuta, a koštala nas je 25 kuna. Izdavanje računa potrajalo je oko dvije, tri minute. Vozač nam se ispričao i rekao kako je to zbog uređaja.

Ukupna cijena: 25 kn
Urednost: 5
Vožnja: 5
Pristojnost: 5

Radio Taxi
Vožnja četvrta: Autobusni kolodvor – Radnička cesta

Ponekad se u medijima ili još češće na društvenim mrežama mogu pročitati žalopojke nezadovoljnih klijenata koje su taksisti izbacili iz vozila zbog prekratke vožnje. Izabrali smo stoga jednu iznimno kratku. Pješke bi nam trebalo oko pet minuta, automobilom, minutu dulje. No, stariji vozač nas bez pogovora vozi s taxi stajališta pokraj kolodvora. Iako je vožnja kratka stignemo popričati. Kaže da, koliko on zna, Uber koriste ili poslovnjaci ili studenti. Priznaje da su uberovci jeftiniji.

"Mogu kad nisu pod nikakvom kontrolom, ni dozvola nemaju ni ičega. Sjednete u auto, a ne znate ni tko vas je vozio. Doduše, ni on nam se nije predstavio baš kao ni jedan drugi vozač Radio Taxija, a ni iz računa koji nam je isporučio na kraju vožnje ne da se lako pročitati kome smo platili. Nema ni poreznog broja ni relacije. Piše samo "taxi vožnja" i cijena od 23 kune. Pitamo ga isplati li mu se tako kratka vožnja.
"Mogli ste ući i reći da vas vozim u Beč i to sam doživio u 28 godina vožnje. Ja svaku vožnju primam", odgovara i lijepo nas pozdravlja.

Ukupna cijena: 23 kn
Urednost: 4
Vožnja: 5
Pristojnost: 5

Uber

Vožnja četvrta: Autobusni kolodvor – Radnička cesta

Zovemo Uber iako nam je realno brže doći pješice. Čekamo ga nekih pet minuta, mogli smo već dva puta pješke biti tamo. Naš vozač stiže, ali prije nego što smo uspjeli išta pretjerano pričati vožnja je već bila gotova. Tih parstotinjak metara ceste izašlo nas je 11 kuna i 33 lipe. Vozač je djelovao pristojno, ne pretjerano rječit. Vani je već pao mrak tako da ga nismo uspjeli dobro ni vidjeti. Rekao je kako nije imao problema sa konkurencijom konstatiravši da će se taksisti Radio Taxija morati naviknuti.

"Nijedna revolucija nije išla glatko", kratko je prokomentirao.

U to stižemo na odredište. Vozač nije pokazao nikakav znak nervoze zbog činjenice što je morao voziti tako kratku dionicu. A mi, sa druge strane, nismo dobili dovoljno materijala kako bi našeg posljednjeg šofera ocijenili.

Ukupna cijena: 11,33 kn
Urednost: 5
Vožnja: 5
Pristojnost: Bez zamjerki, ali nedovoljno za ocjenu

Zaključak

Ono što prvo upada u oči kad usporedimo četiri vožnje Uberom, odnosno Radio Taxijem je cijena. Četiri vožnje Radio Taxijem izašle su nas 153 kune, dok su nas četiri iste rute Uberom koštale tek 82 kune, gotovo duplo manje.

Možda bi to i (nekome) bilo prihvatljivo da Radio Taxi nudi nešto više. Ali nije. Dapače, iako je Radio Taxi često brži u dolasku, Uber je pouzdaniji jer u svakom trenutku znate gdje se nalazi vaš automobil, a dodatan dojam povjerenja ulijeva ukupna ocjena svakog vozača. Osim toga, plaćanje se u Uberu vrši kartično, iako je prije nekoliko dana omogućeno i plaćanje gotovinom što će, sasvim sigurno, dodatno popularizirati ovaj taksi prijevoznik.

Osim na korigiranju cijena, ako želi uspjeti u poštenoj tržišnoj utakmici, Radio Taxi mora proraditi i na rebrandingu. Većina vozača je, pokazao je to i naš eksperiment, normalna, no šaka ekstremista svima radi štetu. Kad im se još dodaju svi slučajevi iz prošlosti i velikogorički taksisti, s kojima javnost povezuje Radio Taxi iako formalno nemaju veze, jasno je zašto Radio Taxi ima loš glas.

_________________
There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot. ><((((º>-------------------------------------------

slika
slika
slika Modovi, akrilni stalci i 3D printanje


Povratak na vrh
  
 
 Naslov: Re: Koristite li UBER, iskustva?
PostPostano: 09 lis 2016 22:49 
Offline

Pridružen: 18 ruj 2016 03:35
Postovi: 112
Ja sam za Uber! :D

To je kao da se mi kao žalimo na kineske modove, atomizere itd. da bi kao kupovali EU. A jel?

Welcome to capitalism.... :plus:

Ekipca u taksijima. Ako može živjeti vozač Ubera, možete i vi. Pa pređite kod njih.
Gdje smo mi svi ostali privatnici drugačiji? Nema protekcionizma nigdje. Zašto bi vi bili posebni? Svi se mi moramo izboriti za svoj kruh. Tko ne može, nije dovoljno sposoban. Mjenjaj struku. :plus:


Povratak na vrh
  
 
 Naslov: Re: Koristite li UBER, iskustva?
PostPostano: 09 lis 2016 23:25 
Offline
Avatar

Pridružen: 01 ruj 2015 19:47
Postovi: 150
Lokacija: Zagreb
agolac je napisao:
Ja sam za Uber! :D

To je kao da se mi kao žalimo na kineske modove, atomizere itd. da bi kao kupovali EU. A jel?

Welcome to capitalism.... :plus:

Ekipca u taksijima. Ako može živjeti vozač Ubera, možete i vi. Pa pređite kod njih.
Gdje smo mi svi ostali privatnici drugačiji? Nema protekcionizma nigdje. Zašto bi vi bili posebni? Svi se mi moramo izboriti za svoj kruh. Tko ne može, nije dovoljno sposoban. Mjenjaj struku. :plus:


Upravo to, potrebna je konkurencija. Svi se žale kako je monopol loša stvar, ali glavno da samo Radio Taxi smije voziti. Najbolje kada kažu da oni znaju najviše o gradu...WTF...je super, rađe bi platio duplo jeftinije nego da me vozi vozač koji zna sve o gradu.

Uostalom, i Radio Taxi se poboljšao od kada je došla konkurencija, prije je to bio divlji zapad, ne znaš koliko će doći vožnja, kada će doći, oće te oženiti ili ne, hoće li biser imati neku svoju ''bržu'' rutu.


Povratak na vrh
  
 
 [ 23 post(ov)a ]  Stranica 1, 2, 3  Sljedeća

Vremenska zona: UTC + 01:00 [LJV]


Online

Trenutno korisnika: crawl i 0 gostiju.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Idi na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
HR (CRO) by vaper club